Forum Klanu Sword Clan

Forum tworzone przez graczy, dla graczy

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

No więc Panie i Panowie - czas powoli rozwinąć ten portal i forum :) Trzeba też będzie przeprowadzić rekrutację .... ale najpierw niech każdy obecny zrobi drugą profesję i zdobędzie lepszy sprzęcior :)

#1 2008-01-26 14:36:49

Daracle

Papcio

4746312
Call me!
Skąd: Sopot
Zarejestrowany: 2008-01-25
Posty: 76
Punktów :   
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Mroczny Elf
Profesja: Spectral Dancer
Druga Postać (Sub'char): Mumin
Profesja Sub'char: Bounty Hunter (Spoiler)
WWW

Ulepszenia broni / zdolności / statystyk

Ulepszenia Przedmiotów

Niektóre bronie i pancerze mogą zostać wzmocnione, dzięki użyciu Zwojów (Scrolls):

- Ulepszacz Broni (Enchant Weapon)
- Ulepszacz Pancerzy (Enchant Armor)

Występują różne ich odmiany dla każdej rangi (Grade) broni i pancerzy. Przedmioty bez rangi (No Grade) nie mogą zostać ulepszone.
Niemal każda broń, lub pancerz może zostać bezpiecznie ulepszony do wartości +3, lecz szansa na każde następne udane ulepszeniejest oparta na bazie zdefiniowanego (przez twórców gry [przypis tłumacza]) zakresu prawdopodobieństwa. Jednoczęściowe pancerze mogą zostać bezpiecznie ulepszone do +4.

Bronie, które zostały ulepszone do +4 świecą srebrzystą poświatą, a w miarę wzrostu wartości ulepszeń, poświata staje się bardziej intensywna oraz nabiera coraz głębszego niebieskiego koloru. Na wyższych poziomach wartości ulepszeń zmienia się na kolor czerwony.

Kiedy ulepszenie się nie powiedzie, przedmiot zostaje zniszczony i zamienia się w kryształki. (Rodzaj kryształków zależy od rangi broni[przypis tłumacza]) Ilość wygenerowanych kryształków zależy proporcjonalnie od wartości przedmiotu.

Błogosławione Zwoje Ulepszenia Broni/Pancerzy (Blessed Enchant Weapon/Armor) są podobne do zwykłych Zwojów, ale przedmiot nie zniknie, kiedy ulepszenie nie powiedzie się. Przedmiot powróci do swojej pierwotnej wartości +0.

Ulepszenia Umiejętności

Aby korzystać z ulepszenia umiejętności (skills), wymagane jest osiągnięcie trzeciej klasy. Porozmawiaj z NPC (Non Played Character- postać niezależna [przypis tłumacza]) który rozpoczyna zadanie na trzecią klasę, on udzieli Ci więcej informacji dotyczących ulepszania umiejętności.

Ulepszanie umiejętności rózni się od zwykłej metody podnoszenia poziomów umiejętności. Ulepszanie umiejętności odbywa się niezależnie i umożliwia wybranie specyficznych efektów. Jednakże wybór efektu musi zostać podjęty przed rozpoczęciem ulepszania. Po wybraniu ulepszenia inne właściwości nie będą dostępne.

Ulepszanie umiejętności kosztuje doświadczenie oraz SP (Skill Points - punkty umiejętności [przypis tłumacza]). Sekretna Księga Gigantów (The Secret Book of Giants) jest wymagana by rozpocząć ulepszanie i jeśli się ono powiedzie, tylko ilość doświadczenia z bieżącego levela i SP będą poświęcane podczas kolejnych ulepszeń.

Jest też szansa, że próba ulepszenia zawiedzie. Jeśli tak się zdarzy, umiejętność powraca do wartości początkowej.

Barwniki i Symbole

Odpowiednie przedmioty w Lineage II mogą zmieniać bazowe wartości statystyk (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Błyskotliwość, Mentalność (STRenght, DEXterity, CONdition, INTelligence, WIT, MENtality) )

Siła - Zwiększa ilość zadawanych obrażeń fizycznych

Zręczność - Zwiększa szybkość ataku, szybkość użycia umiejętnośći fizycznych, skuteczność, uniki, prawdopodobieństwo krytycznego trafienia, zakres szansy na udane wejście umiejętności związanych ze sztyletami (jak np. Śmiertelne Pchnięcie (Deadly Blow)), szansę udanego bloku tarczą i prędkości poruszania się

Kondycja - Zwiększa maksymalną wartość HP i CP (Healing Points - punkty życia, CP - Combat Points - punkty walki [przypis tłumacza]) , szybkość regeneracji HP, podnosi limit wagi, długość wstrzymania oddechu pod wodą, odporność na szok (shock) i krwawienie (bleed)

Inteligencja - Zwiększa obrażenia od ataków magicznych i szansę na udane rzucenie klątwy

Błyskotliwość - Zwiększa szansę na magiczny krytyk, szybkość rzucania czarów, odporność na Spętanie (Hold), odporność na klątwy (jak np. degenerację HP, zmniejszenie odzyskiwania życia, zwiększenie czasu ponownego użycia umiejętności, zmniejszenie efektów uzdrowienia)

Mentalność - Zwiększa odporność na magię, maksymalną ilość MP, szybkość regenerowania MP, odporność na trucizny (Poison), odporność na klątwy. Zmniejsza szansę na przerwanie czaru.

Twórca Symboli utworzy symbol, który pozwala na zmianę tych wartości.

Barwniki

Barwniki to przedmioty które służą jako składniki do rzeźbienia symboli (razem powiązane tworzą Tatuaże (Tatoos)). Barwniki zmieniają na ' + ' bądź ' - ' wartości podstawowych statystyk. Barwniki dzielą się na zwykłe, oraz wysokiej jakości. Zwykłe służą do grawerowania symboli dla postaci I klasowych, ale po zmianie na II klasę stają się bezużyteczne. Większe barwniki mogą używać tylko postacie po awansie na II klasę.

Grawerowanie Symboli

Postacie o poziomie 20, lub wyższym posiadają miejsce w oknie ekwipunku, które pozwala na umieszczenie w nim Symbolu otrzymanego poprzez złączenie barwników. Postacie, które nie awansowały jeszcze na I klasę, nie mogą używać symboli. Po awansie na I klasę postać może wyrzeźbić 2 symbole. Po awansie na II klasę można wyrzeźbić jeszcze jeden, dodatkowy symbol, co razem z poprzednimi daje całkowitą ilość 3. Symbole wygrawerowane przed awansem na II klasę tracąswoje właściwości, w momencie awansu na klasę II.

Jeżeli gracz nie posiada wystarczającej ilości barwników, a mimo to chce wygrawerować symbol, musi porozmawiać z Twórcą Symboli. Pobierze on opłatę za wyrzeźbienie symbolu. Grawerowanie symbolu zużywa barwnik, który służy jako składnik do utworzenia symbolu.

Symbol nie może zwiększyć wartości podstawowej statystyki więcej, niż o +5. Dla przykładu, jeżeli dwa symbole powodują zwiększenie Siły o +3 i +4 odpowiednio, łączna wartość zwiększenia Siły nie przekroczy +5. Nie ma limitu co do obniżania statystyk, lecz niemożliwe jest zredukować statystyki do wartości '0'.

Niektóre typy symboli posiadają ograniczenia:

Kombinacje Symboli - Przez kogo mogą być używane

*Siła, Kondycja, Zręczność wszystkie klasy

*Inteligencja i Mentalność Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner


*Inteligencja i Błyskotliwość Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Rogue, Gladiator, Warlock, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artiisan, Bounty Hunter, Warsmith

*Mentalność i Błyskotliwość Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer


Usuwanie Symboli

Aby usunąć symbol, gracz musi porozmawiać z TwórcąSymboli. Czynność ta kosztuje odpowiednią ilość Aden, a po usunięciu symbolu, połowa barwników użyta do wygrawerowania symbolu powraca do inwentarza.


Wzmacnianie Broni

Wzmocnienia, zwane również specjalnymi zdolnościami, mogą być dokonane na większośći broni rangi C i lepszych. Aby nadać broni specjalną zdolność wymagane są Kryształy Dusz (Soul Crystals). Grand Magister Jurek w mieście Giran pomoże graczom w wyprawie po Kryształy Dusz.

Poziom i typ Kryształów Dusz, rodzaj zdolności, które zawierają w sobie i ilość przedmiotów potrzebnych do wzmocnienia broni są różne.

Chcąc wzmocnić broń, mając już wszystkie składniki, łącznie z odpowiednim poziomem Kryształu Dusz,porozmawiaj z kowalem w wiosce. Kowal pobierze opłatę zależną od Kryształu Dusz, rangi broni i aktualnych podatków.

Specjalne zdolności dla broni rangi A można uzyskać u Kowala Mammona (Blacksmith of Mammon).

Wzmacniana broń musi znajdować się w ekwipunku. Wszelkie ulepszenia (enchants), które posiada broń pozostaną po jej wzmocnieniu. Broń po wzmocnieniu może być nadal ulepszana.


Usuwanie wzmocnień

Wzmocnienia mogą zostać usunięte u Kowala Mammona i u Szmuglera Mammona (lol sic! xD Black Marketeer of Mammon).

Lista Specjalnych Zdolności:

Nazwa - Efekt


*Acumen Szybkość rzucania czarów wzrasta o określoną wartość procentową

*Anger Wzmacnia atak fizyczny (P. atk) kiedy maksymalna wartość HP spada o odpowiednią wartość procentową

*Back Blow Zwiększa szansę na krytyczny atak zadany w plecy wroga

*Bodily Blessing Szansa na rzucenie czaru Bless the Body na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'

*Cheap Shot Wykonując zwykły atak, zmniejsza zużycie MP

*Conversion Zwiększa maksymalną ilość MP i obniża maksymalną ilość HP

*Crt. Anger Zmniejsza ilość HP celu kiedy zadane zostaną obrażenia podczas krytycznego ataku

*Crt. Bleed Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa, że cel będzie krwawił (Bleed)

*Crt. Damage Powoduje dodatkowe obrażenia, kiedy nastąpi udany atak krytyczny

*Crt. Drain Dzierżący broń absorbuje HP celu, jeżeli uda się atak krytyczny

*Crt. Poison Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa, że cel zostanie zatruty

*Crt. Stun Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa na ogłuszenie wroga (Stun)

*Empower Zwiększa moc magiczną

*Evasion Zwiększa uniki

*Focus Zwiększa szansę na atak krytyczny

*Guidance Zwiększa skuteczność

*Haste Zwiększa prędkość ataku

*Health Zwiększa o odpowiedni procent maksymalną ilość HP

*Light Zmniejsza wagę broni

*Long Blow Zwiększa zasięg ataku

*Magic Chaos Szansa rzucenia czaru Chaos na wybrany cel, w momencie użycia 'złej magii'

*Magic Damage Dodaje procentową ilość obrażeń magicznych gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.

*Magic Focus Szansa na rzucenie czaru Focus na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'

*Magic Hold Szansa na rzucenie czaru Dryad Root na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'

*Magic Paralyze Daje procentową szansę na rzucenie czaru Paralyze, gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.

*Magic Poison Szansa na rzucenie czaru Poison na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'

*Magic Power Podczas ataku magicznego, ilość MP użytego do rzucenia czaru zostaje zwiększona i zwiększa się również moc czaru

*Magic Regeneration Regeneruje życie wybranego celu w momencie użycia 'dobrej magii'

*Magic Silence Daje procentową szansę na rzucenie czaru Silence, gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.

*Magic Weakness Szansa na rzucenie czaru Weakness na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'

*Mana Up Zwiększa maksymalny poziom MP o odpowiedni procent

* Mental Shield Szansa na rzucenie czaru Mental Shield na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'

*Miser Zmniejsza ilość zużycia soul shotów

*Quick Recovery Zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia (ataku [przypis tłumacza])

*Rsk. Evasion Zwiększa uniki, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu

*Rsk. Focus Zwiększa szanse na krytyczny atak, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu

*Rsk. Haste Zwiększa szybkość ataku, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu

*Wide Blow Poszerza kąt rażenia podczas ataku

Offline

 

#2 2008-01-26 14:38:57

Daracle

Papcio

4746312
Call me!
Skąd: Sopot
Zarejestrowany: 2008-01-25
Posty: 76
Punktów :   
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Mroczny Elf
Profesja: Spectral Dancer
Druga Postać (Sub'char): Mumin
Profesja Sub'char: Bounty Hunter (Spoiler)
WWW

Re: Ulepszenia broni / zdolności / statystyk

Właściwości specjalne broni    

WSTĘP

Quest Enhance Your Weapon pozwala nam wylvlować soul crystal w celu wsadzenia go do broni dla otrzymania Special Ability (SA). SA można zakładać na bronie o grade C lub wyższym (B, A, S). Każda broń ma z góry określone trzy SA, jakie można do niej wsadzić, zależnie od koloru użytego kryształu (Red/Green/Blue). Oprócz kryształu o odpowiednim lvlu potrzebne są gemstony z grade odpowiadającego broni. Nasycenia broni SA dokonuje się u kowali w miastach (Blacksmith).

Questa można rozpocząć w:
Giran - Grand Magister Jurek
Oren - Magister Gaider
Aden - Magister Winonin

Magistrowie przy okazji podają nam listę mobków, na których można lvlować kryształ:
LVL 2:
Okolice Oren: Timak Orc, Timak Orc Warrior, Timak Orc Soldier, Timark Orc Troop Archer, Timak Orc Troop Soldier
LVL 3:
Forest of mirrors: Forest of Mirror Ghost (low and medium level)
Okolice Oren: Timak Orc Overlord, Timak Orc Shaman, Timak Orc Troop Leader, Timak Orc Troop Shaman
LVL 4:
Forest of Mirrors: Mirror and Forest of Mirror Ghost (highest level)
LVL 5:
Forest of Mirrors: Harit Lizardman, Harit Lizardman Grunt, Harit Lizardman Archer
LVL 7:
Giants Cave: Hamrut, Yintzu, Halingka, Paliote and Kranrot
LVL 9:
Devastated Castle: Doom Servant
LVL 10:
Devastated Castle: Doom Guard, Doom Archers, Doom Knights
Tower of Insolence: Erin Edunce, Platinum Tribe, Anioły.
Antharas Lair: Malruk Knights, Malruk Beserkers, Malruk Lords, Limal Karinness, Karik, Pytans, Pytan Knights
LVL 11 i 12:
Antharas, Baium, Valakas, Lilith, Anakim.
LVL 13:
Antharas, Baium, Valakas, Lilith, Anakim, Raid Monster Ember, Invading Army Leader Anakazel (rift)

Nieznany LVL:
Garden of Eva: Nos, Blade Stakato Series, Water Giant, Queen Undine Lads, Eva's Seekers, Theeder Piker, Theeder Mages, Doll Masters, Light Worms, Garden Guard, Garden Guard Leader.
Devils Isle: Bloody Bat, Unpleasent Humming, Death Flyers, Fiend Archers, Musverens, Zakens Royal Guard, Kaim Vanuls, Pirate Zombie Captains, Doll Bladers, Vale Masters, Sairons, Sairons Puppets, Sairons Dolls and Light Bringers.

Podane lvle oznaczają maksymalny lvl kryształu, jaki można nabić na danym mobku (np. na lvl 10 Doom knighcie bez problemu zrobimy też lvle 0-9).

ODBIERANIE  I  LVLOWANIE  KRYSZTAŁU

Odbierając kryształy do lvlowania od NPC'a nie można mieć przy sobie żadnego innego kryształu (trzeba dropić je na ziemię i znowu zagadywać żeby wziąć kilka).

Kiedy mamy już kryształ, najlepiej wrzucić go sobie na pasek z Hot keyami. Podczas lvlowania kryształu także można mieć maksymalnie jeden kryształ przy sobie (inaczej rezonują i nic z tego nie wyjdzie). Kryształu należy użyć na mobku, kiedy ten ma poniżej 1/2 HP. Aby proces doprowadzić do końca, my musimy zadać ostatni cios mobkowi, na którym lvlujemy kryształ.

Po tym jak mobek padnie możemy otrzymać różne komunikaty:
BRAK - robiliśmy to na złym mobku, nie zadaliśmy ostatniego ciosu, użyliśmy kryształu za wcześnie lub nie mamy wziętego questa
Kryształ rezonuje - mamy więcej niż 1 kryształ w plecaku,
Nie udała się absorbcja duszy - wszystko zrobiliśmy OK, po prostu nie wyszło, try again (to niestety 90% komunikatów),
Udała się absorbcja duszy - grats ^^,
Kryształ się rozpadł - no pech, ale wszystko robiliśmy jak trzeba.

UWAGI  OGÓLNE  O  SA

* SA na broniach A i powyżej dają bonus - dodatkowe obrażenia w PvP (ok. 10%),
* Bronie typu Dual swords otrzymują SA automatycznie jeśli są enchantowane na +4 lub więcej (i to jedyna droga otrzymania SA na dualach!),
* Szansa na wylvlowanie kryształu lvl 10 na 11 i 11 na 12 wynosi 100% (ale mobek jak by nie patrzeć ciężki). Może robić to całe party, czyli max 9 kryształów na bossie można wylvlować. Party musi zadać ostatni cios bossowi.
* Szana na wylvlowanie kryształu lvl 12 na 13 NIE wynosi 100% (niestety).
* Zakładaniem i zdejmowaniem SA na broniach A i S zajmuje się Blacksmith of Mammon

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.shippuudenshinobi.pun.pl www.psi.pun.pl www.grupa120.pun.pl www.poradydogier.pun.pl www.slavoyka08.pun.pl