Forum Klanu Sword Clan

Forum tworzone przez graczy, dla graczy

Ogłoszenie

No więc Panie i Panowie - czas powoli rozwinąć ten portal i forum :) Trzeba też będzie przeprowadzić rekrutację .... ale najpierw niech każdy obecny zrobi drugą profesję i zdobędzie lepszy sprzęcior :)

#1 2008-01-26 14:21:09

Daracle

Papcio

4746312
Call me!
Skąd: Sopot
Zarejestrowany: 2008-01-25
Posty: 76
Punktów :   
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Mroczny Elf
Profesja: Spectral Dancer
Druga Postać (Sub'char): Mumin
Profesja Sub'char: Bounty Hunter (Spoiler)
WWW

Zamki i oblężenia

WSTĘP

Standardowo wszystkie zamki są zajęte przez klany NPC.
Kiedy klan graczy pokona klan NPC, zamek staje się własnością klanu graczy. Jeśli tenże klan zostanie rozwiązany, zamek wróci do stanu wyjściowego.

Jedynie pan na zamku (castle lord) może wybrać termin oblężenia. Dokonuje się tego poprzez szambelana (NPC zamku), przy czym należy starannie wybierać termin, ponieważ nie może być on później zmieniony. Termin oblężenia musi być ustalony przez jego władcę w ciągu 24 godzin od zdobycia zamku. Jeśli tego nie zrobi - termin zostanie automatycznie ustalony na 2 tygodnie po zajęciu zamku - na ten sam dzień tygodnia. Wszystkie oblężenia odbywają się w weekendy czasu rzeczywistego.

Zamek nie otrzymuje żadnych obrażeń aż do następnego oblężenia. Następny termin oblężenia następuje w sobotę lub niedzielę, dwa tygodnie po zajęciu zamku - czyli klan, który go zdobył może go utrzymać bezpiecznie do 15 dni.

http://www.lineage2.com/images/knowledge/cas_start01.jpg



PRZYGOTOWANIE

Oblężenie jest najbardziej wyzywającym elementem Lineage II. Wynika to ze skali i systemu rozgrywania oblężeń. Klan musi mieć lvl 4, aby móc zająć zamek i cieszyć się sławą oraz rozległymi włościami. Zajmując zamek, klan otrzymuje potężne wpływy w okolicy poprzez ustalane podatki i działalność polityczną.

Ogólniki

Zamki, które można oblegać to: Gludio, Dion, Giran, Oren, Innadril, Goddard, Aden i Rune. Devastated Castle to unikalny clan hall, władanie nad którym można objąć podczas bitwy (jak oblężenia) z NPC'ami.

Jedynie klany o lvlu 4 lub wyższym mogą oficjalnie uczestniczyć w oblężeniu. Klany o niższym levelu lub gracze nie należący do klanu mogą uczestniczyć jako niezależne grupki, ale nie mają uprawnień do zdobycia samego zamku.


http://www.lineage2.com/Knowledge/images/castle_m2_pic.jpg



Rejestracja - Atakujący

Clan leader klanu o lvlu 4 lub wyższym posiada skill - Seal of Ruler, który jest niezbędny do zdobycia zamku. Aby wziąć udział w oblężeniu musi on odwiedzić NPC'a w pobliżu zamku w celu rejestracji.

Rejestracja - Obrońcy

Każdy klan chcący wspomóc obronę zamku musi się zarejestrować jako obrońca. Rejestracji dokonuje się jak w przypadku atakujących - poprzez NPC'a w pobliżu zamku. Władca zamku musi potwierdzić uczestnictwo obrońców - najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem oblężenia.
Klan, do którego należy zamek nie musi się rejestrować - zawsze jest zapisany jako obrońca i nie może być usunięty z listy.

ROZPOCZĘCIE OBLĘŻENIA

http://www.lineage2.com/images/knowledge/castle_m3_pic2.jpg



Oblężenie rozpoczyna się w ustalonym wcześniej terminie. Zamek i jego okolice na czas oblężenia stają się Polem Bitwy- Battle Zone (zasady walki na Polu Bitwy dalej). Wtedy też niektórzy NPC'e funkcjonujący w zamku zawieszają swoją działalność (chleją wino w zamkowych piwniczkach - działanie strategiczne mające na celu zmniejszenie łupu atakujących w wypadku przegranej).

Kiedy atakujący zamek ginie, standardowo pojawia się w drugim najbliższym mieście najbliżej zamku (jeśli np. zginie w zamku Aden to respawn będzie w HV). Tak samo kiedy rozpoczyna się oblężenie, wszystkie postacie będące w zamku nie wymienione na liście obrońców są przenoszone do drugiego najbliższego miasta.

Obrońcy mogą się respawnować w obrębie zamku lub w drugim najbliższym mieście.

Wszystkie bramy i drzwi w zamku są automatycznie zamykane.

ZASADY OBLĘŻENIA

Podczas oblężenia, uczestnicy są podzieleni na trzy grupy: Atakujący, Obrońcy i Niezależni (nie zapisani).
Grupy te dzielą się na podgrupy ^^: Siły Sprzymierzone, Wrogowie i Bez związku. Relacje te mogą się zmieniać podczas trwania oblężenia.

Walka

Różne relacje pomiędzy zaangażowanymi klanami ustalone są tak aby chronić swoich sprzymierzeńców. Aby móc zaatakować kogoś z Sił Sprzymierzonych należy nacisnąć klawisz Ctrl, Wrogów i Bez związku można bić zwyczajnie - jak mobki
Podczas oblężenia nie da się zarobić punktu PK.

Atakujący i Obrońcy są dla siebie Wrogami. Sojusznicy każdego z klanów są Siłami Sprzymierzonymi.
Klany atakujące, które nie są ze sobą sprzymierzone są określone jako Bez związku. Tak samo klany nie zapisane na siege - dla wszystkich są Bez związku.

Pole Bitwy

Postacie zarejestrowane do oblężenia ginące podczas walki otrzymują pewne straty w doświadczeniu, ale nie mogą upuścić żadnych przedmiotów. Wszyscy atakujący i obrońcy otrzymują 1/4 normalnej kary za śmierć (czyli na 40+ lvlu ok. 1%). Nie zarejestrowani uczestnicy otrzymują normalną karę za śmierć.

Bramy Zamkowe

Bramy zamku podczas oblężenia są normalnymi atakowalnymi celami (ale tylko w czasie trwania oblężenia).
Mogą one być wzmacniane przez Pana na zamku, ale tylko przed rozpoczęciem oblężenia - poprzez szambelana.

Bramy zamkowe nie mogą być naprawiane podczas oblężenia, mogą się pojawić znowu w jego trakcie, ale z o wiele mniejszą ilością HP (trwa to do końca zabawy).

Centrum Dowodzenia

Szef 4-lvlowego klanu otrzymuje skill - Build Headquarters, który umożliwia wybudowanie obozu podczas oblężenia (w grze jet to pojedyncza flaga). Gracze, którzy zginą podczas oblężenia mogą się respawnować obok flagi lub w drugim najbliższym mieście; przy fladze klanowicze także szybciej regenerują HP i MP.

Wspomniany skill może zostać użyty tylko przez szefa atakującego klanu, kosztuje 300 gemstone'ów C. Obóz może powstać tylko w przeznaczonym na to miejscu.

Flaga centrum dowodzenia posiada pewną ilość HP i może być atakowana. Jeśli flaga padnie, klan traci możliwość respawnu przy niej. Jednak lider klanu atakującego może ją ponownie postawić w czasie trwania oblężenia.

Zakończenie oblężenia

http://www.lineage2.com/Knowledge/images/siege_artifact.jpg



Oblężenie trwa dwie godziny. Jeśli szefowi klanu uda się wyryć swoje imię na świętym artefakcie (za pomocą skilla Seal of Ruler), artefakt rozpozna go jako nowego władcę. Użycie skilla zajmuje pewien czas i może zostać przerwane, jeśli szef zostanie zaatakowany. Tylko szef atakującego klanu może oddziaływać na artefakt.

Zmiana właściciela świętego artefaktu przed zakończeniem czasu oblężenia określane jest jako 'mid-victory'. Kiedy atakująca strona osiągnie mid-victory, atakujący i obrońcy zamieniają się rolami. Wszystkie sprawy dotyczące starych obrońców będą teraz się odnosiły do nowych (wliczając punkt respawnu). Flaga zdobywców obecna na polu bitwy znika i wszyscy są przenoszeni do punktu respawnu (nieciekawie dla starych obrońców, ale mogą sobie postawić flagę jak już doczłapią się do zamku).

ZASADY PANUJĄCE NA ZAMKU

http://www.lineage2.com/Knowledge/images/siege_castle.jpg



Z zamkiem jak z clan hallem - jest tu warehouse keeper i gatekeeperzy przenoszący pomiędzy różnymi miejscami na zamku.

Standardowo wszystkie sprawy dotyczące zamku podlegają bezpośrednio Władcy Zamku, ale może on podzielić swoje obowiązki pomiędzy klanowiczów, jak i członków sojuszu poprzez opcję autoryzacji w okienku Clan Actions.

Władca Zamku może ustalać stawki podatkowe w sklepach na terenie podlegającym zamkowi, a także ściągać poprzez Szambelana należności z tych podatków. Ponieważ zamek Aden jest centralnym miastem królestwa Aden, osiąga wpływy nie tylko z miasta Aden, ale także pewne zyski z Gludio, Oren, Giran, Dion i Innadril.

Władca każdego zamku może także zarządzać manorem, sprzedając ziarna na swoim terytorium i prowadząc działalność produkcyjną z ziaren, które zostały sprzedane (Manor System).

Władca może też latać po niebie na plecach wyverny

Struktura zamków: Gludio, Dion, Oren, Giran i Innadril

Punkt respawnu dla obrońców znajduje się w wewnętrznym zamku (living quarters).

Holy Artifact znajduje się w komnacie za salą tronową.

Nie ma żadnego przejścia dla obrońców do zamku z zewnątrz murów, ale istnieje droga z zamku na zewnątrz używana podczas obrony (a raczej podczas "strategicznego odwrotu").

Struktura zamku Goddard

Charakterystyczną cechą zamku Goddard jest to, że posiada on dwa święte artefakty, podzielone pomiędzy Ołtarz Wody i Ołtarz Ognia. Aby zdobyć władzę nad zamkiem należy wyryć swoje imię na obu.

Goddard posiada tylne drzwi, niewrażliwe na ataki. Zamyka się ono podczas oblężenia i otwiera z powrotem po jego zakończeniu.

Struktura zamku Aden

Zamek zewnętrzny posiada podwójną strukturę: pierwszy zewnętrzny mur (całkiem na zewnątrz) i drugi zewnętrzny mur w środku. Aby dostać się do zamku należy pokonać oba.

Pierwszy zewnętrzny mur posiada wejście w swojej przedniej części, może także zostać zniszczony przez golemy oblężnicze w pewnym miejscu. W pierwszym zewnętrznym murze znajduje się także droga na zewnątrz zamku (chyba można po prostu zeskoczyć w pewnym miejscu ).

Drugi zewnętrzny mur także posiada główne wejście (aż tak dorfy nie piją żeby drzwi zapomnieć wstawić), jak i pewne czułe miejsce w murze, które można zniszczyć.

W pewnych miejscach pomiędzy tymi dwoma murami można stawiać pułapki - poprzez guardian tower of flames.
Poza tym wszystkie struktury ustawione są standardowo (Holy artifact za salą tronową).

Czym jest Flame Control Tower?

W Flame Control Tower można aktywować różne pułapki pomagające w obronie zamku. Potrzebna jest do tego określona ilośc adenki - pojawią się strefy, w których atakujący będa otrzymywać obrażenia lub doznawać spowolnienia. Są 4 stopnie siły działania tych stref, zależne od ilości zainwestowanej adeny. Jeśli atakujący zniszczą Flame Control Tower, strefy przestają działać.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kensai.pun.pl www.cyklista.pun.pl www.konohaxcenter.pun.pl www.okecie93.pun.pl www.importtuning.pun.pl